Καρδιολογικό Ιατρείο Τσιαούση Ζ. Γεωργίου Uncategorized Η μεσογειακή διατροφή μάς προσθέτει χρόνια ζωής

Η μεσογειακή διατροφή μάς προσθέτει χρόνια ζωής

Σε μία σημαντική μελέτη που δημοσιεύτηκε πριν από λίγες μέρες στο JAMA, ένα από τα σπουδαιότερα ιατρικά περιοδικά παγκοσμίως, 25000 γυναίκες (μέσης ηλικίας 54 ετών) παρακολουθήθηκαν για μία ολόκληρη εικοσιπενταετία και βρέθηκε ότι όσων η διατροφή προσέγγιζε πιο πολύ αυτό που χαρακτηρίζουμε Μεσογειακή Διατροφή, τόσο μικρότερος ήταν ο κίνδυνος θανάτου τους. Όχι μόνο από καρδιαγγειακά αίτια, αλλά από κάθε αιτία. Η Μεσογειακή διατροφή οριζόταν, περιληπτικά, ως η δίαιτα που περιλαμβάνει υψηλές ποσότητες λαχανικών (εξαιρούνται οι πατάτες), φρούτων, ξηρών καρπών, δημητριακών με υψηλή περιεκτικότητα σε φυτικές ίνες, οσπρίων, ψαριών, ενώ η κατανάλωση κόκκινου κρέατος και επεξεργασμένων κρεάτων (βλέπε αλλαντικά) είναι σχετικά περιορισμένη, όπως και η κατανάλωση αλκοόλ (έως ένα ποτηράκι κρασιού την ημέρα). Είκοσι τρία τοις εκατό μικρότερο κίνδυνου θανάτου είχαν οι γυναίκες που προσέγγιζαν πιο πολύ το πρότυπο της μεσογειακής διατροφής από αυτές που διατρέφονταν ανθυγιεινά.

Η σχετική μελέτη βρίσκεται στον ακόλουθο σύνδεσμο: https://jamanetwork.com/journals/jamanetworkopen/fullarticle/2819335?guestAccessKey=a0c96653-0214-4399-898f-5b32c1b6c451&utm_source=silverchair&utm_campaign=jama_network&utm_content=car_weekly_highlights&utm_medium=email&adv=000003857569

Related Post

Τι πρέπει να προσέχει ο καρδιολογικός ασθενής το καλοκαίριΤι πρέπει να προσέχει ο καρδιολογικός ασθενής το καλοκαίρι

Το καλοκαίρι είναι μία εποχή του χρόνου με όλο και πιο ακραίες περιβαλλοντικές συνθήκες, που μπορούν να καταπονήσουν έναν υγιή οργανισμό, πόσο μάλλον έναν ασθενή με καρδιακή πάθηση. Απαιτεί λοιπόν

To vape or not to vape? Έχει κάτι να προσφέρει το ηλεκτρονικό τσιγάρο;To vape or not to vape? Έχει κάτι να προσφέρει το ηλεκτρονικό τσιγάρο;

Είναι τελικά το ηλεκτρονικό τσιγάρο (vaping) λιγότερο επικίνδυνο από το κλασικό τσιγάρο; Μέχρι πρότινος, υπήρχαν στοιχεία που προέτρεπαν εμάς τους Ιατρούς να το προτείνουμε ως τέτοιο. Πρόσφατο άρθρο του γνωστού